Hoe verliep de reis naar Wellington? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu Hoe verliep de reis naar Wellington? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu

Hoe verliep de reis naar Wellington?

Door: Fred en Carla

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Maandag 2 februari 2015
Om half tien met Erik naar Schiphol vertrokken. Snel kunnen inchecken bij Cathay Pacific en daarna natuurlijk een emmertje koffie bij Starbucks. Om kwart over elf bij de gate aangekomen bleek er nog een ander vliegtuig te staan. Door het de-icen van de vliegtuigen was er vertraging ontstaan. Dus wat langer wachten.....Maar eenmaal aan boord was het leed gauw vergeten. Premium economy betekent bij Cathay verwend worden zoals in de oude business class van KLM. Dus begonnen we maar met een eerste glaasje champagne! Uiteindelijk om 14:10 vertrokken ipv 12:45 uur. De vlucht van bijna 11 uur was verder goed te doen, maar natuurlijk niet echt geslapen.
Dinsdag 3 februari 2015
Om 08:45 uur geland in Hong Kong en met de Airport express en het laatste stukje met de taxi naar het hotel. HK is een hele drukke stad met heel veel verkeer en vooral heel veel hoogbouw. Na een dutje (in een hele mooi suite, upgrade!) De stad verkend en lekker gegeten bij ....de Thai. Vroeg naar bed, maar...
Woensdag 4 februari
....om 02:30 uur klaarwakker en allebei maar een kopje thee genomen. Voorbereiden op deel twee van onze reis: Hong-Kong -> Auckland -> Wellington! Om 16:00 uur de lucht weer in, dit keer met een A340 met dezelfde prima service zodat deze vlucht ook weer redelijk snel voorbij was.
Donderdag 5 februari
We zijn in Nieuw-Zeeland!! Om half acht in de ochtend geland in Auckland, met een lekker zonnetje en een graad of twintig. Nadat gecontroleerd was of onze wandelschoenen niet besmet waren met een enge ziekte zijn we naar de domestic terminal gewandeld om in te checken voor het laatste stukje naar Wellington. Wachtend op het vliegtuig vinden we het allebei een raar idee dat we nu aan de andere kant van de aarde zitten! Eenmaal in het vliegtuig beseffen we: nog 1 uurtje en dan zien we Suzanne! Eerst nog even de verplichte veiligheidsbriefing, maar wel in de stijl van Lord of the rings! En na een wat hobbelige landing in Wellington komen we uit de gate en sluiten we Suus in onze armen. Ik hoef niet uit te leggen hoe fijn dat is!! Na een korte toeristische rondrit zien we het huis dat we tot nu toe alleen maar van foto's en Skype kennen. Ate komt even thuis lunchen zodat we die ook een 'big hug' kunnen geven. En nu even bijkomen, misschien eens een hele nacht slapen en zaterdag gaan we met zijn vieren op rondreis naar het Zuider-eiland. Daarover meer in het volgende verslag.

• 05 Februari 2015 - 07:59

Angela:

Tante Car en uncle Fred aan de andere kant van de wereld. Klinkt als een goeie filmtitel :). Heel veel plezier daar! Geniet ervan en groetjes aan Suus en Ate!

• 05 Februari 2015 - 08:14

Caroline:

Ha Fred en Carla, leuk om te lezen over het begin van jullie reis, volgens mij een goede start! Ben nu al benieuwd naar de rest van jullie avonturen.
    Groeten vanuit een wit Rotterdam, Caroline en Francisco

• 05 Februari 2015 - 08:14

Caroline:

Groeten vanuit een wit Rotterdam, Caroline en Francisco

• 05 Februari 2015 - 08:36

Gerrie:

Fijn dat de reis goed is gegaan! En heerlijk dat jullie bij Suzanne en Ate zijn. Geef ze ook maar een dikke knuffel van ons!! Gerrie en Ferdinand!

• 05 Februari 2015 - 09:56

Marianne:

Hoi Fred en Carla,
    Fijn dat de reis goed verlopen is en nu de komende weken lekker genieten van al het moois.
    Groetjes, Hans, Marianne en Katja.

• 05 Februari 2015 - 10:24

Marieke Baarda:

Wat een lange reis is het toch, he? Maar nu zijn jullie er eindelijk en gaat de reis echt beginnen! Geniet lekker van het prachtige Nieuw-Zeeland en natuurlijk ook van de tijd die jullie met elkaar hebben. Dikke kus van Marieke

• 05 Februari 2015 - 10:39

Mathilde En Cees:

Hoi Fred en Carla, blij te horen dat alles goed is verlopen. Dank zij jullie mooie schema konden wij alles via de websites van de luchthavens prima volgen en hadden dus al gezien dat jullie gelukkig veilig geland waren in Wellington. Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe; geniet er maar lekker van! Veel liefs, ook voor Suzanne en Ate. Mathilde en Cees.

• 06 Februari 2015 - 01:14

Sam:

Hoi Fred en Carla.
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal tot nu toe hebben meegemaakt.
    Het is inderdaad een hele reis zo.
    We hopen dat jullie er veel plezier aan beleven, maar dat lezen we vast wel in de volgende verslagen.
    Veel plezier !!!

Sam en Annie

• 07 Februari 2015 - 16:14

Jose:

Alleen de heenreis leest al als een avontuur met als slot de hereniging met Suzanne en Ate!!
    Geniet van de reis waar jullie nu aan begonnen zijn en geniet van elkaar.
    Kijk uit naar jullie volgend verslag.
    Groeten , vooral ook aan Susanne en Ate,

Jose

• 11 Februari 2015 - 14:33

Margot:

zojuist terug uit Curacao lees ik jullie eerste reisverslag. klinkt allemaal goed..geniet van al het moois
    ..heel veel groetjes van ons beide Jan en Margot